fredag 1 augusti 2008

Nedräkning

Nu är det två veckor kvar och jag längtar så efter Eino. Magen är stor och utspänd och jag tror inte längre att det är bekvämt där inne. Jag kommer gå på barnledighet den 14:e även om inte Eino har kommit ut. Så det är bara 1½ vecka kvar att jobba. På den tiden kommer jag även hinna vara ledig tre dagar, eftersom jag ska ta ut den flextid som jag jobbat in innan semestern. Det känns skönt att det inte är så många arbetsdagar kvar, för det börjar bli lite tungt för ryggen att sitta en hel dag på jobbet.

I onsdags var jag också ledig, så jag och lillasyster Sandra spenderade dagen på stranden. Vi hade väldigt mysigt i det fina vädret på Bänkåsviken. Vi solade, badade och hade en välfylld picnick-korg med oss. Efter vi varit på stranden åkte vi till mamma och åt tacos och låg sedan och jäste på hennes soffa. En mycket bra dag =)

Elin, Josef och Josefs bror Jocke kom till oss i söndags och stannade i två nätter. Elin hade med sig presenter till Eino från Rebecca och Simon. Rebecca har stickat så fina saker till Eino, en filt, två tröjor, ett par strumpor och en mössa. Plus att de hade köpt en sovpåse och en snuttefilt. Rebecca är så duktig på att sticka, hon stickar så jämt så man nästan kan tro att det är en maskin som gjort det.

Eftersom det varit så fint väder under en dryg vecka nu, så har jag också fått med Jonny till stranden. I lördags hamnade på Tranviken, vi var inte så länge och trots att jag smort in mej så blev magen lite bränd.


Men det är väll för att den är så stor och putar så högt upp mot solen. Pappa och Janet kom och hälsade på en lite sväng på lördagkväll, dom hade varit i Sundsvall hela dagen och träffat både Doris och Mikael innan de kom hit.

På fredagen hade vi överaskningsfest för Mogge. Han fyllde ju nämligen 30 år i tisdags och eftersom han inte ville ha någon egen fest, så tänkte vi att vi får väll ha en lite fest för honom istället. Sandra och jag smusslade och planerade en lite grillfest hemma hos oss. Sandra, Tesa och Matte lyckades ta med Mogge ut till oss utan att han förstod att han skulle hit. Inte ens fast Ann och Marcus bil stod på vår gård förstod han att något var skumt När de kom in och vi sjungit för Mogge så såg han dock lite skraj ut, han trode nog först att vi skulle hitta på nå j#%vulskap med honom. Men det hade vi inte, utan han fick middag, tårta och present. Han fick en golfbag och en Wiskey av mej, Jonny, Marika, Peter, Karro och Jonas.



Efter middagen var vi ned till havet och badade, vi hade först tänkt att basta men eftersom det var så varmt den dagen så kändes det inte längre som en bra idé att värma upp sig ännu mer, utan vi svalkade oss i havet istället. Lite senare på kvällen åkte även ostindienfararen Götheborg förbi, så då fick vi oss en titt på den från Stenviksbrygga. Kvällen avslutades med Guitar hero och Sing star.





Inga kommentarer: