lördag 16 augusti 2008

Dramatik

Tre timmar efter förlossningen gjorde barnmorskan Catrin en rutinundersökning på mej för att kontrollera att jag slutat blöda från livmodern, vilket jag inte hade gjort. Då utbröt en kalabalik som jag var helt oförberedd på. Jag rullades in på ett förlossningsrum och som mest var det sju personer som stod och stack, tryckte, drog, masserade och undersökte mej på alla olika ställen på kroppen. Det gjorde otroligt ont och var så obehagligt att jag blev rädd och panikslagen. Detta var en mycket värre upplevelse än att krysta ut ett barn. Denna gång fick jag ju inte en underbar liten knubbsäl på magen som belöning, utan bara ont och sönderstuckna händer och armar. Blödningen stannade tillslut upp och jag fick påfyllning med blod och plasma. Natten fick vi alla tre spendera tillsammans på förlossningen.

Inga kommentarer: