onsdag 6 augusti 2008

Ledig onsdag

Idag har jag varit ledig från jobbet. Leffe har varit här och hälsat på, vi hade en lugn dag och gjorde inte så mycket. Vi fikade lite och spelade lite kort, Leffe hjälpte mej också att plantera lite blommor. Sedan grillade vi grönsaker från den egna skörden och åt kyckling till det. Mina fina små auberginer som jag varit så glad för, visade sig vara mer vackra än goda. Skalet var så tjockt så det kändes som att tugga på läder.
När jag var på väg in till stan för att skjudsa hem Leffe så hörde Kicki av sig. Jag åkte in till henne när jag lämnat av Leffe och fick se hennes nya lägenhet. Hon hade valt en jättefin tapet till sitt vardagsrum och hon hade nya fina golv i alla rum. Hon håller på att renovera och har inte ännu flyttat in, men eftersom hon har 1½ vecka kvar på sin semester så det hinner hon säkert flytta in innan det är dags att börja jobba igen. Det var mysigt att träffa Kicki och att bara sitta och prata. Vi ska träffas igen på tisdag och då ska vi ta en fika på stan.

Inga kommentarer: