lördag 30 augusti 2008

Adjöss till gurkan

Fredag - även denna dag började med täta amningar, hon vill äta nästan varenda timme. Havanna fick ta ett dopp på morgonen, det gillar hon. Efter badet så tänkte jag och Elin ta ut henne på en promenad. Så vi klädde på henne och lade henne i vagnen. Men vi hann inte ens gå utanför grinden innan hon skrek helt hysteriskt, hon tyckte att det var dags för mat igen. Så vi fick ställa in promenaden och gå in och äta istället .
Vi hade tid på BVC för vägning/mätning och det visade sig att hon inte har gått upp många gram (60 g) i vikt på 1½ vecka. Det verkar inte som jag har nog med mat för att stilla hennes behov, vi ska amma tätt denna helg och väga igen på måndag. Om inte hon gått upp bättre tills dess kanske vi får börja fundera på att ge henne något tillägg - fast då blir man väll korsfäst på BVC. Men hellre får dom göra det än att vi ska låta henne skrika av hunger hela dagarna.
Det är hemskt roligt med posten nu för tiden, även denna dag var det paket i brevlådan. Gunnel och Sandra hade skickat så fina kläder till Havanna. En body, ett par byxor och en liten klänning. Tack så hemskt mycket, Havannas skickar kramar till Sandra och Gunnel!
Mamma kom och hälsade på sedan hon slutade jobbet. Mamma och jag rensade ut lite gurkplantor från växthuset, dom har fått spinn och har sett så gula, äckliga och infekterade ut ett bra tag nu. Så det var skönt att få bort dom. Nu fick jag lite mer plats också, så man har lättare att komma åt när man skall plocka in tomaterna allt eftersom dom mognar. Sedan bakade vi kolasnittar (efter det recept som Kattis skrev om på sin blogg, vi blev så sugna på dem när hon skrev om hur goda de var). Sen åkte mamma hem men hennes telefon låg kvar på vårt vardagsrums bord.

1 kommentar:

Frank och jag sa...

Åh vad roligt Disa, hoppas att dina blev lika goda som mina!!!! KRAM