lördag 23 augusti 2008

Sushi och en elefant

Fredag - vi tog med oss Havanna och åkte in på stan, vi behövde få komma ut litegranna. Vi började med att ta en fika på Waynes och sedan tog vi en lite shoppingtur. Vi köpte en "träningsdess" till Havanna. Hon har växt ur den jacka som hon har i 50 cl. Så vi köpte en ny dress med jacka och byxa, plus en lite klänning.
Innan vi åkte från stan så åkte vi in på SPV och visade upp Havanna lite, vi kom lagom till fika så vi fick också smaka på Eriks nybakde kärleksmums - Jättegoda! Vi hann träffa många arbetskamrater på den lilla tur vi tog på SPV. Eva L var så söt, hon fällde en liten tår när hon fick träffa Havanna. På vägen hem åkte vi förbi på Sushibar och köpte med oss middag hem. Äntligen fick jag äta sushi, det har jag längtat så efter.
Väl hemma kom Patrik och Jenny förbi en liten sväng, de hade med sej en lite present till Havanna. En liten snuttefilt med en elefant på, jätte mjuk och go. Mamma kom också och hälsade på, hon har varit i Ramsele hela veckan och hade precis kommit hem därifrån. Hon hade med sig blåbär till oss, så vi satt ute och rensade dem och sedan åt vi glass med blåbär...mmmm

2 kommentarer:

maudan sa...

ojoj oj va hon är lik momma!!!=)aprjq

Anonym sa...

Det var nog inte bara "en liten tår", Disa! Jag blev så glad när jag fick se er och när Pappan lämnade över Havanna i min famn svämmade det över... Tänk att jag fick äran att hålla henne! Det är stort att få hålla så små bäsar. Mina barnbarn är ju stora nu, sju och fem år. Tiden går fort!
Kramar