lördag 30 augusti 2008

Shoppingtur

Torsdag - Havanna och jag hade lite mysmorrón och låg kvar i sängen efter vi hade ammat på morgonen. Sedan åkte vi tillsammans med Ann-Sofie och Elin till Birsta på en liten shoppingtur. Vi började på Barnenshus, Havanna fick kudde, täcke och påslakansset med spöket Laban, av gammelfarmor. Så nu slipper Havanna få platt huvud (på BVC säger dom att barnen får platt huvud om dom inte har kudde. Men då tycker jag att man borde möta mer folk som går omkring med platta skallar, för man har väll inte alltid rekommenderat att spädbarn ska ha kudde), men nu eliminerar vi iallafall den risken för Havanna. Farmor köpte även en liten vetekudde som vi kan värma och använda till Havanna när hon har ont i magen. Vi fortsatte sedan till Birsta City och där var vi på Polarn & Pyret och Havanna fick en grå body, röda byxor och röd mössa för pengar som Jonnys moster Karin hade skickat. Jag köpte en liten gul klänning och strumpbyxor till Havanna, jag använde även lite av de pengar som Havanna fått av Mikael och Kasia för att köpa en vit ytterjacka till Havanna. Sedan lunchade vi på IKEA och tog en tur till deras ammningsrum. Havanna åt med en så´n glupande aptit och det kändes som att mjölken kanske inte räcker till längre. Hungern fortsatte hela kvällen och vi fick amma tätt. Jag trodde att nu är det nog slut på dom ammningsfria nätterna, men jag hade fel för hon sov hela natten.

Denna dag kom brevbäraren med kort och pengar från Anders & Rut, det är uppvaktningar i brevlådan varje dag till Havanna (fortsätter det så här hela tiden man är barnledig? =), det har aldrig varit så roligt att hämta in posten som nu. Annars är det ju mest räkningar tycker jag). Tack så mycket, Anders och Rut! Det var meningen att Sofie, Ea och Alva skulle komma och hälsa på under kvällen, men Sofie kände sig lite hängig och trodde att hon hade en förkylning på gång, så dom ställde in besöket. Istället ringde Henrik och frågade om de kunde komma förbi en sväng, så det gjorde dom. Hela familjen var med, Henrik, Erika (med bäbis i magen), Ludde och Elsa. Dom hade med sig Nalle Puhs babybok. Det var en jätterolig present, jag och Jonny har pratat om att skaffa en liknande bok för att skriva om Havannas första år. Så nu kliar det i fingrarna och jag vill gärna börja skriva, men det känns som att jag mest bara hinner amma och inte så mycket mer. Men förhoppningsvis så lugnar det snart ned sig.

2 kommentarer:

maudan sa...

Va hon är vacker den lilla gulingen Puss puss från mommavrbpngc

maudan sa...

Hoppsan de blev lite bokstäver i slutet HaHA