lördag 16 augusti 2008

BB

På onsdag morgon blev vi flyttade på BB så att barnmorskorna skulle kunna hålla lite uppsikt över mej och för att Lillan skulle få bli undersökt av barnläkaren. Jag kom fort upp på benen, dock lite skakig och matt. Man lovade att vi skulle få åka hem bara mina blodvärden såg bra ut, och det gjorde de. Det som däremot inte såg bra ut var att Lillan nästan inte hade några trombocyter (blodplättar). När barnläkaren gjorde undersökning av Lillan så reagerade han på att jag haft en blodsjukdom som heter Trombocytopeni (ITP) och han sa att jag kan ha överfört mina antikroppar till henne och att vi måste ta ett trombocytprov på henne. Provet visade som sagt att hon nästan inte hade några blodplättar och att hon måste stanna på sjukhuset för observation. De tänkte först behålla oss på BB vilket betydde att Jonny inte skulle få stanna kvar. Efter många timmar och många nålstick på vår lilla älskling så beslutade man att hon skulle få behandling mot dessa antikroppar och då skulle vi flyttas till spädbarns/prematuravdelningen, vilket även betydde att vi alla fick vara tillsammans. Klockan tre på natten mot onsdag kom vi dit och de kopplade på behandlingen.

Inga kommentarer: