tisdag 15 juli 2008

Ät inte dom lila blommorna

Igår var första dagen på jobbet efter semestern, det kändes ganska kul att vara tillbaks. Ingen ångest över att årets semester var över, men det kan ju bero på att jag bara hinner jobba cirka en månad och sen är det dags för Eino att komma ut till oss.

På vägen hem från jobbet idag stannade jag vid Karl-Axels kiosk och fyndade lite reablommor. Rådjuren har varit och ätit i mina krukor så det har sett lite trist ut den senaste tiden, men idag köpte jag lite nya blommor för att fräscha upp dem. Det blev bl.a. en jättefin lila Änglatrumpet, tanten i blomsterståndet informerade om att dom var giftiga så man skulle inte ha dem där barnen brukar leka. Jag berättade det för Jonny när jag kom hem, vilket han kommenterade med att "Det är bäst vi håller Marika därifrån då!". Å det stämmer ju, om det inte vore för att Marika för tillfället befinner sig i Equador så skulle det nog vara större chans att hon skulle vara och smaka på en blomma än att nått barn ska gå dit och äta.





Elin och Josef åkte vidare mot Åmotfors imorse, vi hann äta frukost tillsammans med dem innan vi åkte till jobbet. När vi kom hem idag så stod det en present på bordet, dom hade köpt jättefina kläder till Eino med små djur på. Om två veckor åker de tillbaka till Gällivare och då stannar dom till en natt hos oss, så det är inte så länge tills vi får träffa dem igen. Elin tänkte även komma i slutet på augusti, eftersom hon har lite semester kvar att ta ut innan hon slutar på banken och istället börjar arbeta på LKAB. Så vi får väll hoppas att Eino har kommit ut innan september så hon hinner träffa honom. Men jag önskar också att han ska komma ut för min och Einos skull. Nu är min mage så utspännd, så ibland är jag nästan rädd att den ska spricka mitt i tu. Det är så trångt att leva två personer i en och samma kropp.

2 kommentarer:

maudan sa...

Vilka fina bilder!!!och vilken härlig änglatrumpet. Hoppas du är pigg och mår bra, vi kan väl träffas nåt. Längtar efter dig och magen kramar från mammi

Anonym sa...

Hmmmm, nu har jag varit inne på din blogg X antal gånger och varje gång jag ser blommorna så vattnas det i munnen, synd bara att de lila blommorna smakar så illa:)

Kram Marika