lördag 16 augusti 2008

Äntligen ett namn!

På prematuravdelningen fick Lillan ligga i akutrum med ett dropp kopplat till hennes lilla fot. Jonny som varit vaken det mesta av natten mot onsdag fick några timmars sömn och jag satt med Lillan i akutrummet hela natten och morgonen. När jag satt där och tittade på min lilla ängel som så tappert kämpade på, satt jag och funderade på vad hon skulle heta. Mitt favoritnamn har hela tiden varit Havanna men eftersom Jonny inte har tyckt att vi ska ge henne det namnet så kändes Hanna som det namn som stod näst på tur på min lista. När Jonny kom till oss på akutrummet så pratade vi om det och bestämde oss för att hon skulle få heta Hanna. Men lite senare när mormor kom och lämnade kläder/mat och grejer vi behövde för att stanna på sjukhuset, vädjade hon till Jonny om att Lillan väll kunde få heta Havanna. Jag tror det blev ”nådastöten”, för lite senare på kvällen så säger Jonny att vi kan låta henne heta Havanna istället för Hanna. Så nu är det bestämt, vår lilla älskade Eino heter nu Havanna.

Inga kommentarer: