tisdag 30 september 2008

Hon blir större och större

Idag var första dagen på länge som jag och Havanna var ensamma hemma. Jag klädde på både mej och gumman för att ta en promenad. Nu har hon blivit så stor så hon kan ha en av tröjorna som Rebecca har stickat till henne. Jag började gå ner mot Stenvikskajen men kom ganska snart på att jag glömt min iPod, så jag vände hem för att hämta den. Det är så mysigt att gå och lyssna på en talbok när man är ute på promenad och leva sig in i en annan värld en stund. Just nu är jag i Kabul på mina promenader eftersom jag lyssnar på Tusen strålande solar. Men eftersom Havanna somnade in så beslöt jag mej för att var ute på gården och pyssla lite istället. Jag tog hand om alla de blommor som skall vinterförvaras inomhus, planterade om dem och ställde ner dem i källaren. Så nu har jag stängt av frostvakten i växthuset, då det bara är gula fula tomat- och physalisplantor kvar. Dom får leva så länge dom lever, eller tills jag slänger dom på komposten...vilket skulle kunna bli ganska omgående. Vi får se när andan och tillfället infinner sig.

Inga kommentarer: