tisdag 9 september 2008

Morbror Leffe

Idag kom Leffe och hälsade på. Jag fick lite hjälp att passa Havanna så jag kunde göra några hushållssysslor. Jag kunde bl.a. passa på att vattna mina stackars orkideér som nog har haft nära dödenupplevelser ett tag. Leffe hjälpt mej att baka lite kakor också, det är så skönt att ha nått hemma som man kan bjuda på när man får främmande. För främmande kommer vi att få också, imorgon kommer Sandra, Anne och Ville. Då den sistnämnde är dryga året, så känner jag på mej att det även kan vara bra om jag hinner dammsuga innan de kommer.
Igår skördade jag även mina auberginer (eller aboriginer som Marika skulle säga), sedan slängde jag alla dom plantorna på komposten. Det är så trist att det är ohyra i växthuset för det mesta av plantorna ser så gula och trista ut. Man får lust att slänga alltihopa, men eftersom det fortfarande går att skörda tomater och physalis så får dom plantorna vara kvar ett tag till. Jag får istället glädja mej åt att Irisen och Martornen är så vackra. Jag har plockat in en bukett och satt i köksfönstret.

Inga kommentarer: