söndag 14 september 2008

Många pojkar och kantareller

Lördag - Jag tog tog sovmorgon då jag tror jag har en förkylning som ligger på lur. Jonny kom upp med en sovande Havanna, så jag fick ligga och snusa på henne i sängen. Sedan hörde jag även det underbara ljudet av en dammsugare som slogs igång. Jonny tog ett varv med den på undervåningen, härligt att komma ner till en städad undervåning! Tilda hörde av sig och frågade om de kunde komma ut, och det fick de gärna göra. Denna gång var hela familjen med. Johan och Simon var inte med förra gången och Theo sov sig igenom hela förra besöket som han och Tilda gjorde. Den här gången var det Havanna som sov hela tiden istället, närmare tre timmar sov hon. Det är en ovanligt lång stund att sova på dagen för henne. Men Simon kramades och myste med henne fast hon låg och snusade. Runt middagstid kom Magnus, Kattis och Frank. Dom hade plockat trattkantareller och hade med sig. Jonny och Magnus kockade i köket och lagade så god mat till oss. Först blev det toast med trattkantarellerna och ruccula, och sedan blev det potatistortilla, kycklingspett och hemmagjord aioli. Kattis fick Havanna till att ta nappen igen (hon har nappvägrat ett tag nu) och Frank tittade på Toystory och vred lite på rubikskub. Havanna fick ett paket med mössa, vantar och en halsduk. Tack så mycket!

Inga kommentarer: