måndag 29 september 2008

Farmor & Farfar

Vi har haft besök av Ove och Ann-Sofie, dom kom i onsdagskväll och åkte tillbaks till Gällivare idag. Medan de har varit här så har vi hunnit göra lite olika saker. Vi har varit ute en del och även varit på shopping i Birsta. Det var första gången Havanna och Ove träffades, som ni ser på bilden så verkar hon gilla att träffa sin farfar. Nu ler hon oftare och oftare och hon försöker att gurgla, skratta och prata. Vi har så´n tur som har så snälla farföräldrar, dom har hjälpt oss med både det ena och det andra under den tid dom varit här. Vi kommer sakna vällingkocken, både Havanna och jag. Igår åkte jag iväg och fick några timmar för mig själv, skönt att bara få gå och strosa omkring och ha lite tid till att låta tankarna få vandra fritt. Det gör gott för själen att få lite tid för reflektion och det var väldigt skönt att få vara för sig själv. Men när jag satt i bilen och åkte hem så längtade jag så mycket till min lilla krämbulle och jag blev tvungen att fälla en tår på hennes kind när jag väl kom hem och fick pussa och snusa på henne. Jag fixade också en dagbädd till Havanna igår, utav en tvättkorg som vi fick låna av momma. Jag klädde den med en fleecefilt och bäddade ner min lilla ängel. Den kommer vi att få mycket användning av, eftersom det blir ett bra ställe att lägga henne på dagarna när hon behöver en tupplur eller när jag behöver ha händerna fria. Jag köpte ett par nya nappar till Havanna igår. Hon har ju nappvägrat ganska mycket så jag tänkte att vi får ta Annes tips och se om hon gillar latexnapparna bättre än dem som är gjorda i silicon. Det verkade först gå som en dans, men efter ett tag så spottade hon ut dem också. Vi får nog åkanappsugarläger hos Kattis tillslut =) Idag var det provtagning igen och nu har Havannas trombocyter stigit till 224 - det är första gången hon har kommit över den magiska gränsen och nu har normalvärden. Så nu verkar det som att antikropparna har börjat dö bort. Det känns så skönt! Nu ska jag sova så gott inatt och drömma härliga drömmar...något som mina små älsklingar redan verkar göra, för det hörs snarkningar från soffan. Kram och god natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att de där trombocyterna går upp ! Hon är en riktig docka ! kraam Karro

Frank och jag sa...

224- härligt. Vad skönt det måste kännas för er! Dagbädden ser ju fenomenalt mysig ut- en sån kanske man skulle ha själv, i större variant!

KRAM