fredag 12 november 2010

Bara snö, ingen spinning.

I onsdags fick vi snö, så det blev en del skottande. På dagen skottade jag en gång medan barna låg och sov i vagnen - eller rättare sagt så sov Havanna och Hugo var ganska otålig. Så honom fick jag dra fram och tillbaks mellan spadtagen. Så det tog sin lilla tid att bli klar.

På kvällen tog Jonny och Havanna nästa skottningsskift. Havanna var så flitig och gick fram och tillbaks med sin spade under hela tiden som Jonny skottade. Efter dom var klara med skottningen kom pulkan fram och Havanna fick sin premiärtur här hemma. Men hon hade redan åkt lite pulka när vi var i Gällivare.

I onsdags hade jag bokat in mig på ett spinningpass och skulle för första gången sedan jag fött Hugo få åka iväg och träna. Men när jag satt mig i bilen och åkt i några få meter så ringde dom och sa att passet var inställt. Snön hade orsakat köer över bron och nästan alla som skulle spinna hade ringt och sagt att de inte kunde komma fram till passet i tid. Så det var trist för jag hade sett fram imot att få träna och få en stund för mig själv. Men, men sånt är livet!

Igår var vi ute och lekte lite i snön på förmiddagen och efter barnens middagslur så bakade jag och Havanna en kyckling-pestopaj tillsammans. Medan barnen sov försökte jag blogga lite, men vårt skit-bredband fungerade så dåligt att det inte ens gick att surfa och ännu mindre ladda upp bilder till bloggen. Det har så dålig kapacitet mellan varven - vilket är mycket irriterande, för det är inte bara att det blir segt utan det kan vara helt stopp och man kan inte göra någonting.

Efter middagen hade jag och barnen filmkväll, vi satt i soffan och mös med popcorn till Skönheten och odjuret. Sedan stoppade jag barnen i badkaret så dom skulle bli två små härligt doftande änglar. Så då blev vi av med Hugos spylukt bakom öron.

Inga kommentarer: