måndag 27 oktober 2008

Ombytta roller

Vi byter roller i familjen nu när Jonny är borta. Istället för att jag ska amma Havanna så tyckte momma att Havanna kunde amma nallen. Som ni ser på fotot så funkar det bra att använda ammningskudden även när man ammar nallebjörnar, både Havanna och nallen verkade nöjda mer arrangemanget, men vi får väll se om det fortfarande fungerar när Havannas hunger sätter in. Idag har vi skjudsat Pia till tåget, hon åkte hem till Hammerdal igen. Vi stannade inne i stan, eftersom jag skulle gå på fotvård vid ett-tiden. Det var så skönt, fötterna känns som nya igen...lena som en bäbisrumpa. Men det kittlades hemskt mycket under själva behandlingen, man fick verkligen kämpa för att inte rycka undan tårna ibland. Men det var samtidigt väldigt skönt. Jag hade föreslagit för mamma att jag kunde hjälpa henne putsa sina fönster idag, som ett litet tack för att hon är snäll och är hos oss denna vecka. Men det blev inte mycket med det löftet, vi kom hem så sent efter vi varit på stan och vi bara hann äta middag och sen var det dags för mamma att åka på sin träning. Så ingen fönsterputsning blev det, jag lovade istället att komma någon dag nästa vecka och hjälpa henne med det. Frågan är nu om hon vågar lita på mina löften... Jag och Havanna åkte hem efter att vi släppt av mamma vid Helex och nu är vi alldeles ensamma. Jag var lite rädd att jag skulle bli mörkrädd när jag skulle vara ensammen hemma med Havanna, men det har gått bra så här långt. Mamma kommer till oss imorgon igen, efter att hon och Sandra varit till Ramsele en sväng för att hämta ett köksbord och stolar som Sandra skall få. Istället för att vara mörkrädd så har jag gråtit en liten skvätt - jag längtar efter Jonny! När jag kom hem och inte hade mamma och Pia att prata med så blev jag lite mjäkig och grät en skvätt mot Havannas axel. När vi kom hem så hade Havanna ett kuvert i brevlådan som kom ända från Kanada. Min kusin Cecilia hade skickat flera söta presenter till Havannna, hon fick en mjuk fin rosa snuttefilt med en kanin på, ett par strumpor, en haklapp, en bitring, ett brev och en fin liten dikt. Tack så mycket Cecilia!

1 kommentar:

Frank och jag sa...

Hej!
Vad är Jonny i Österrike o gör?
Havvanna växer o växer- en riktig sötis är hon.

Kram på er