tisdag 21 oktober 2008

En hel vecka sedan...

Oj oj oj...inte har jag skrivit ett ord på bloggen på en hel vecka. Så nu är det bäst att bättra sej, annars så tappar vi väll våra läsare. Jag får väll ta en kort resumé av helgen iallafall. På lördagen så åkte hela familjen iväg till Birsta. Roligt att komma ut och se lite folk. Det hade ju varit ganska tråkigt och regnigt väder under veckan, så jag och Havanna hade varit inne ganska mycket den veckan. I Birsta så var vi på Kjell & Co för att fixa en ny webbkamera. Havanna och farmor ska nämligen börja att chatta över nätet.
På söndagen så var vi ute och pysslade lite under dagen. Jag har ju tidigare påbörjat en uppröjning i vår bod och nu gjorde jag klart det sista. Så nu sitter alla spadar, krattor och andra verktyg uppsatta på väggarna. På söndagkväll fick vi besök av Henrik, Erika, Ludde, Elsa och Arvid. Vi hade ringt och frågat om dom ville komma förbi på fika så vi bjöd dem på kladdkaka med blåbärsgrädde. I söndags var första gången som Havanna och Arvid verkligen träffades. Vi har varit till dem och även varit ute och promenerat tillsammans. Men Havanna och Arvid har legat och sovit i varsin vagn utan att se varandra. Men nu så fick dom ligga och sprattla en stund brevid varandra. Arvid är född en månad efter Havanna (15/9) så dom kommer bli klasskompisar.
Den här veckan har jag jobbat under måndag och tisdag (idag). Det var kul att träffa arbetskompisarna. Jonny har varit hemma med Havanna och dom verkar ha haft mysigt. På torsdag åker Jonny till Österrike och då kommer mamma hit till mej och Havanna. Hon har tagit semester och skall vara med oss under hela tiden som Jonny är i Österrike. Härligt för oss att ha sällskap hela dagarna =)

Inga kommentarer: