måndag 2 mars 2009

Housewife awards?

Vilken dag det har varit idag. Jag hade min första arbetsdag idag och det var roligt att vara tillbaka. Jag känner mej verkligen taggad för att sätta igång och arbeta. Eftersom jag fortfarande kommer få vara hemma och mysa med Havanna två veckodagar plus helgerna så känns det jättebra. Idag fick jag den present som Jonny har berättat att han skulle förära mej, eftersom han tyckte att jag gjort ett bra jobb som "hemmafru" under den tid som varit. Som ni ser på bilden så är det en hushållsassistent. Jag blev jätteglad för den (och för berömmen som jag fick) och jag har provat den under kvällen. Jag bakade fillimpa i långpannan efter det recept som jag fick av Sandra när vi var i Vallentuna. Assistenten fungerade bra och nu står den och blänker på min bänk som kökets kronjuvel! Idag när jag kom hem från jobbet så stod middagen på bordet, huset var dammsuget och barnsäkrat, bäbisen var badad och värmeljusen var tända. Det var en mycket lyxig känsla!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj, Jonny han är en riktig klippa han!
/Katarina

Sandra sa...

Det är bra att Jonny lägger ribban för vad som komma skall för Jonas o Morgan!

Passa på och njuta!

Kram Sandra

Anonym sa...

Måste nog ta ett snack med Jonny om det här.

Ha det så gött
/Jonas

Anonym sa...

Vi brukar kalla honom för Johanna. Vi ska tala honom tillrätta vid tillfälle. Han passar på att sväva ut nu när vi flyttat men vi följer varje steg han tar.
Vi skickar upp en avsnitt med Al Bundy som inspirationskälla.