onsdag 3 december 2008

Vit vinter

Igår snöade det en del här. Än så länge är det vitt på marken - men det verkar som att det ska töa/regna bort ganska snabbt. Synd, för det är mysig med lite snö på julgranen som tindrar ute på gården. Igår var jag och Havanna in på jobbet ett par timmar. Vår Gd skulle presentera vilka som skulle bli chefer i den nya organisationen och jag var nyfiken på att höra om det skulle bli några förändringar. Sedan lunchade vi med Erika innan det var dags att dra sig ner till Kulturmagasinet på föräldrautbildning. En bibliotikarie informerade om barnens språkutveckling och lite om vad biblioteket kan erbjuda. Dom ska börja med stationer där man får ladda ner talböcker till sin dator/mp3-spelare. Dom skulle ha sån´a stationer på Kulturmagasinet, vid Cyberia i Birsta och på ett till ställe...som jag inte kommer ihåg var det var. Vi var bara fyra mammor på föräldrautbildningen och efteråt så tog vi en fika. Vi bestämde även att vi skulle träffas igen, så idag har jag och Havanna varit hos Anna och Madelene inne i Vi. Anna bjöd på lunch och jag hade med mej några av mina cupcakes som jag bakat (har gjort sju olika sorter nu). Nästa vecka ska vi träffas hos mej. Anna kände till en massör som försöker starta upp verksamhet här på Alnö, så hon skulle kolla upp om det gick att boka in henne ibland på våra träffar. Så kan vi passa varandras barn medans man får massage. Det låter inte så dumt =)
Här är kort på dom små grynen: Alfred i brunt, Havanna med jeans, Albin i blått och Madelene i rött.

Inga kommentarer: