tisdag 16 december 2008

Lördag

På lördag så passade vi på att gå ut i det härliga vädret på förmiddagen. Jag och Havanna tog en promenad och Jonny skottade upp på gården. När vi kom hem igen så tog vi upp lite fika ut frysen, som vi skulle ha när mamma, Sandra och Leffe kom. Sedan värmde Jonny upp bastun och vi hann värma upp oss lite innan vi fick främmande. Efter bastubadet så hann jag precis tända alla ljusen och göra det lite mysigt innan mamma, Sandra och Leffe kom. Leffe hade med sig julklappar till oss. Vi fick öppna dom påengång, eftersom vi inte skulle fira julafton tillsammans. Havanna fick två stycken gosedjur som såg ut som isbjörnan - en mamma och en unge. Jag och Jonny fick varsin kopp som det stod "Mammas mugg" och "Pappas mugg" på, och ett par ljuslyktor. Sedan drack vi glögg - jättegod glögg! Kivik har gjort två jättegoda smaker, Päron med Ingefära och citrongräs och Tranbär med chili och ingefära. Sedan spelade vi Buzz - Leffe vann. Efter vi spelat så gick vi ned och gjorde Saffranspannkakor som vi åt med grädde och fruktsallad på apelsin och mango.

1 kommentar:

Frank och jag sa...

Den där glöggen lät god- det den från systemet eller var har ni köpt den?
KRAM
Svara gärna som en kommentar på min blogg så att jag inte missar den.