söndag 6 juli 2008

Semester - etapp 2

Efter vår tur i södra sverige var vi hem till Alnö en dag. Hemma hann vi mest bara sova ut och packa om, för dagen därpå åkte vi vidare till Gällivare. Men vi hann iallafall med att träffa Marika en sista gång innan hon åkte för att återförenas med Peter i Equador. Det känns väldigt sorgligt och vemodigt att Marika också försvinner från Sundsvall. Egoistisk som jag är, så hoppas jag att dom kommer att återvända till Sundsvall efter några månader i Sydamerika.

I Gällivare började besöket ganska dramatiskt med att det började brinna i ett av grannhusen. Lite läskigt eftersom Ove och Ann-Sofie bor i kedjehus. Men det ordnade sig utan några större ingrepp i grannens hus. Jag och Jonny var också och hälsade på Micke och Johanna som fick en liten pojke (nej, det var förresten en stor pojke) innan midsommar. Vi stannade en vecka i Gällivare och kom hem till Sundsvall i torsdags eftersom vi väntade besök på fredagen.

Staffan och Monica kom till Alnö på fredag eftermiddag och vi fick träffa deras 7 veckor gamla dotter, Irma. Vilken underbar liten varelse, hon var så snäll och go så man blir nästan rädd att hon skall inleda en i den tron att alla barn alltid är lugna, tysta och gosiga dagarna i ända. Under helgen grillade vi, gick en sväng på Gatufesten och sedan åkte de vidare till Stockholm idag.

Under eftermiddagen har jag och Jonny varit på Ikea för att shoppa sänkläder och saker till Einos skötbord. Jag passade även på att köpa inflyttningspresent till Sandra och Robert eftersom dom har hunnit flytta till sitt nya hus i Nolby under tiden vi varit i Gällivare. Jättekul att se hur dom har det. Vilket hus! Dom har ju hur många rum som hellst, antar att det nästan är svårt att hitta på vad man skall använda alla rum till. Dom måste nog sätta igång och producera några kusiner till Eino så att dom har nått att fylla rummen med =)

2 kommentarer:

Sara sa...

Hej!
Vad roligt att höra att ni ska bli en familj. Jag önskar er all lycka! Själv är jag på väg att flytta till Sundsvall tillsammans med Johan. Vi kan kanske träffas över en fika någon dag?

Många kramar från Sara!

Anonym sa...

För att komplettera informationen och "höja ett varnande finger" var det en gasolgrill som förorsakade branden. Alltså bör man inte ha en gasolgrill !!