onsdag 9 juli 2008

Efterrättsbuffé

Idag har mamma, Leffe, Sandra, Robert och Alex hälsat på och ätit middag hos oss. Leffe kom redan vid lunchtid och har hjälpt mej att skruva ihop Einos säng och även hjälpt mej att fixa med maten. Vi gjorde en paj med kantareller och västerbottenost, grillade kyckling och två olika sallader, till efterrrätt så gjorde vi en jordgubbstårta med rabarberkompott inuti. När mamma kom så hade hon bakat citronpaj som hon hade med sig, så vi hade dubbla efterrätter. Men bättre en efterrätt förmycket än en förlite =)





Jag och Jonny har haft ett par riktiga slappardagar denna vecka, vi har haft långa sovmor´nar och även tagit en och annan tupplur i soffan. Men det är ju sånt man skall kunna unna sig när det är semester. Igår var vi även till barnmorskan, jag berättade att jag varit yr och lite illamående den senaster veckan eftersom jag tänkte att jag kanske fått lägre blodtryck eller nått liknande. Men jag hade inga problem med blodtryck eller blodvärde utan detta beror troligtvis på att Eino håller på att göra sig beredd på att komma ut och när han lägger sig tillrätta och borrar sig nedåt så kan detta reta en nerv som gör att man blir yrslig och illamående. Barnmorskan sa att Eino ligger med huvudet fixerat men ruckbart, så har vi tur så kanske vi inte behöver vänta ända till den 14:e augusti innan han kommer - jag längtar så efter Eino, så jag hoppas han kommer snart! Efter vi varit hos barnmorskan så åkte vi och handlade då slog Jonny köpte en gasolgrill igår, så nu kan vi grilla på altanen.

2 kommentarer:

maudan sa...

Hej!
Ja nu är det andra gången jag försöker mig på en kommentar får se om det lyckas denna gång.Sist så stängdes hela datorn när jag skulle skriva in lösenord.Men jag ville bara säga att kycklingen var god, och nu får inte Jonny terra mig för min paj han får faktiskt tänka på att jag är sjuuuuuuuuuuuk!!!!!!!!!!!!!och det är synd om mig=)

Anonym sa...

Hej,
Det låter ju som ni verkligen njuter av er semester, precis som det ska vara...

Det känns så tråkigt att sitta här nästan på andra sidan av jordklotet och se hur den lille Mohammed utvecklas och snart ska han få se dagens ljus.. verkligen spännande!

Vi saknar er, men man blir ju glad av att läsa din blogg!

Kram Marika & Peter.

Ps. Peter har lite frågor till Jonny: "är det verkligen en matsked han menar, det borde väl ändå vara en tesked?"