tisdag 24 november 2009

Tupperwareparty

Ja, nu var det genomfört. Vi har lyssnat så öronen blev varma på alla mirakulösa produkter som Tupperware kan erbjuda oss. Beställningarna finns nu hos "Tupperwaredamen" och vi har druckit kaffe, ätit Trollas och nötrutor. Trollasen blev uppskattade och jag lovade Therése att jag skulle lägga ut receptet på bloggen. Så jag hoppas verkligen inte att receptet var en av Elins familjehemligheter, för nu exponeras det för hela världen. Trollas Ingredienser: 50 g jäst 150 g smält smör 5 dl mjölk 1 dl socker ½ tsk salt 1 ägg 11 dl mjöl Låt degen jäsa i 40 minuter och bred sedan ut den i en långpanna. Fyllning: 150 g rumsvarmt smör 3 dl florsocker 2 msk vaniljsocker 100 g philadelphiaost Klicka ut fyllningen på degen och låt jäsa ytterligare 30 min Pensla med ägg och strö över pärlsocker Grädda den sedan i 15 min på 200-225 grader.

2 kommentarer:

Elin sa...

Det är lugnt, men den som följer ditt recept kommer nog få en himla konstig fyllning ;)

Disa Kastebo sa...

Ja det har du rätt i!

30 dl florsocker var kanske aningen i överkanten =)

/Disa