tisdag 10 november 2009

Nu var det slut på det roliga

Då var det slut på helgen, för när man har förmånen att vara barnledig måndagar och tisdagar så har man långa härliga helger. Dom dagar man är barnledig är för det mesta underbara, lugna sköna dagar som jag får spendera med min kicka. Man behöver inte göra så mycket eller så speciella saker - man har ändå mysigt.

Igår hade vi besök av Anna med lilla Madelene och Stina och hennes grabbar Alfred och Gustav. Det var roligt att ses, för det var ett bra tag sedan. Barnen hade växt sedan sist och den här gången kunde de leka lite mer…och bråka lite mer också! De var vissa leksaker som var mer populära än andra och dom blev det lite konkurens över. Men inga allvarliga slagsmål, det var nog mest bara nyttig övning inför dagis. Det var som vanligt pianot som Havanna fick av Elin som slagsmålen handlade om, en populär sak bland barn men mindre populär hos mammor =) Det är i alla fall tur att det finns en volymknapp, så man kan sänka ljudet!

Ikväll är Jonny på ishockey, Christer ringde och bjöd med honom i eftermiddag. Han hade fått tag på ett par gratisbiljetter som de kunde utnyttja. Så vi får väll se om Timrå kan prestera nått spel ikväll, som jag förstått så har det väll mest bara varit förluster denna säsong. Imorgon är jag det jag som ska på stan, för jag ska träffa Kicki och Marika efter jobbet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att den används så flitigt! Presenten var ju faktiskt till Havanna så det viktigaste är att hon är nöjd ;)

Ni kanske vill att jag ska skicka ner mitt gamla trummset till jul? Tror den kan bli populär bland föräldrarna!

/Elin

Anonym sa...

Hej,

Ha ha.. nu vet jag vad man ska köpa för slags presenter till Havanna. Ska se till att hon har instrument för en hel symfoniorkester hemma:)

Hoppas Elin skickar trummsetet!