torsdag 5 februari 2009

Sol & kvist

Nu är vi ensamma, Jonny har åkt till jobbet och åker därifrån till Åre ikväll. Så nu är det bara jag och Havanna mot världen. Jag har en tendens till att bli mörkrädd och det har blivit värre sedan Havanna kom - nu måste jag ju planera ut hur jag ska hinna rädda både mej själv och Havanna när det hemska inträffar. Det är väldigt svårt att somna när man ligger och lyssnar efter ljud och funderar ut hur man ska göra för att rädda sin bäbis, få henne att vara tyst när vi smyger, hitta bilnycklarna i mörket och på nått sätt undkomma de eventuella inbrottstjuvarna som kan komma när man är ensamma hemma. Vi får se hur det går, jag ska göra vad jag kan för att tänka på annat när det är dags att sova, men så fort det knakar till i vårt STORA hus (där det finns massor med ställen som någon kan gömma sig på) så brukar jag börja smida på flyktplanen igen...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du får låta några lampor vara på under de mörka timmarna! Det hjälper mig som också är mörkrädd =)

Sara sa...

Systeryster min blev också mycket mer mörkrädd efter hon fick sitt barn. Ni får det nog bra ska du se ;)

Frank och jag sa...

...eller skaffa/låna en hund eller en katt, då kan man alltid skylla på att det är de som låter och då blir man lugnare!

Anonym sa...

Jag känner igen det där, för varje nytt ställe jag har bott på har jag allt tänkt ut flyktvägar och gömställen, för det är inte om inbrottstjuven kommer det är NÄR!

Kram Mojkan