tisdag 13 januari 2009

No more musselsoppa

Nu har jag gjort det igen, nämligen krånglat till det i köket och hunnit bli less på maten innan jag ens hunnit smaka på den.
Jag har under en tid försökt att se till att vi äter fisk en gång i veckan iallafall, det har ofta blivit lax i olika variationer. Jonny annonserad dock att han började bli less på lax. Så jag försökt komma på nått annat. Jag kom efter mycket om om men på att jag skulle göra musselsoppa med pestoknyten, något som jag ätit på restaurang tidigare och tyckte var väldigt gott. Jag googlade och hittade lite olika recept "on the internet". Jag modifierade dem lite och satte igång. Började med att göra degen till knytena, sedan påbörjde jag soppan. Fortsatte med att göra fyllning till knyten och kavlade ut degen. Satt och knåpade på med mina trekanter till piroger (vid det här laget visste jag att den här menyn var ett misstag) och fick tillslut in dem i ugnen. Sedan skulle soppan mixas och silas, vid det här laget hade Jonny kommit hem och började hjälpa mej...som tur var! Men kontentan av det hela är att ibland så blir jag så less på själva proceduren att jag inte ens har lust att smaka på maten när den är klar. Det gjorde jag dock och maten var väll okej, men inte värd all möda som jag fick lägga ner. Så det var första och enda gången som jag gör musselsoppa med pestoknyten.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Det ser fantastisk gott ut!
Men jag antar att man aldrig kommer att få smaka på det hemma hos er ;-)

Frank och jag sa...

Tycker också att knyten såg väldigt goda ut, men jag förstår din känsla- jag skulle inte ha gett mig på det med en liten bebis hemma heller. Vad gjorde Havanna under tiden undrar men ju?
KRAM

Anonym sa...

Ser i alla fall väldigt gott ut!!
/Lina