måndag 14 mars 2011

Gifta i smyg

Fru Kastebo - det är jag det!

Fredagen den 11 mars vigdes jag och Jonny i Hedbergska huset i Sundsvall. Ingen, förutom vi, fotograf och vigselförrättare var invigda i vår hemlighet. Att göra detta i smyg, utan att andra än jag och Jonny är inblandade förstärker känslan av stundens storheten. Det är vi, jag och Jonny, som gifter oss och inget tar fokus ifrån det. Att gifta sig är ännu en bekräftelse på att vi hör ihop!

Att flytta ihop och senare även köpa hus tillsammans var några av de första bekräftelserna på att detta är på allvar. Att sedan besluta sig för att skaffa barn tillsammans är den största bekräftelsen på att vi tror att detta kommer att vara förevigt. Att gifta sig är guldkanten på detta älskade projekt och som nu även på pappret och till namnet bekräftar att vi hör ihop! Det pirrar i magen när jag tänkter på det och jag är så glad för att jag har Jonny, Havanna och Hugo.

Men bara för att vi beslutat oss för att gifta oss i smyg, betyder inte det att vi inte vill fira denna händelse med dem som står oss närmast. Bröllopsfesten kommer gå av stapeln den 4 juni på Alnö och inbjudningarna ligger förmodligen i brevlådorna hos mottagarna i denna stund.

För att lyckas hemlighålla detta projekt lämnade vi iväg barnen till Sandra och momma under täckmanteln: "vi ska unna oss en spaweekend på Södra berget". Det var nästan sant, för som herr och fru Kastebo spenderade vi en lycklig kväll och natt på Södra berget.

2 kommentarer:

Sara sa...

Nämen gratulerar! :)

Eva sa...

MEEEN! Vilken överraskning! Jättestort GRATTIS till er! Jag var nog "i en annan värld" när vi sågs på jobbet häromdagen... ber så mycket om ursäkt för det. Kramar!