tisdag 21 april 2009

Mommas födelsedag

Idag är vi produktiva. Jag har en bulldeg på jäsning som jag snodde ihop nu när Havanna tar sin förmiddagslur. Vi har städat undan lite, lekt på filten, både Havanna och jag är nydushade/-badade. Efter badet fick Havanna prova dom nya kläder som hon fick med sig hem ifrån Gällivare - dom passade redan (storlek 80 cl)! Vi provade byxorna redan igår eftersom de byxor hon haft har börjat bli så korta i benen. Hon är ju bara 70 cm lång men storlek 80 passar ändå bra. Ni ser dom nya kläderna på tandborstar-kortet. Det passar ju extra bra med nya fina kläder idag eftersom vi ska åka och uppvakta momma på födelsedagen senare idag. När bullarna är klara ska vi ta en promenad. Det är lite mulet idag och inte lika strålande fint som när vi var ute igår. Havanna tyckte det var lite besvärligt med solen igår - för vi hade ju lämnat hennes solglasögon i bilen som Jonny hade till jobbet. Så hon satt och blundade i vagnen och somnade därför nästan påengång. Idag har vi solglasögonen här hemma, men vi verkar inte behöva använda dem när vi går ut. Nu är lillgumman så stor så vi får ha skor på henne när vi går ut. Havanna fick så fina rosa jympadojor (se bilden till höger) av min kusin Catrin i början på året och hon är så söt i dom. Hon står så stadigt när hon har skor på fötterna. Nä nu ska jag gå och börja baka ut bullarna, Havanna sover fortfarande så jag ska raska på och försöka hinna så mycket som möjligt innan hon vaknar.

1 kommentar:

Sandra sa...

Vad stor hon blivit! Snart kommer hon väl springandes!