tisdag 28 april 2009

Krattning

Igår var jag och Havanna ute, jag krattade och Havanna höll mej sällskap. Hon är en tålmodig liten flicka, för hon var nöjd med att sitta i vagnen och leka med sina solglasögon medan jag krattade på. Nu har mina första krokusar slagit ut, jag köpte nya lökar och planterade i höstas. Jag hoppas dom flesta har klarat sig, för jag har för mej att dom kom i jorden ganska så sent på hösten. Jag köpte en mix med vita tulpaner och en mix med röda tulpaner samt krokusar. Det har börjat poppa upp både tulpanblad och krokus knoppar, så jag hoppas det blir en vacker samling när allt är utslaget. Idag blir det inte någon krattning för mej, jag och Havanna ska till Anna och träffa kompisarna om ett par timmar. Sedan ska jag och Havanna åka in till stan för att fira lillebror Leffe, som fyller 22 år idag. Havanna har hittat ett favoritskåp i köket. Det är det skåp som inte har fått något barnlås ännu och som är fullt med apparater med sladdar - hon gillar verkligen sladdar! På lördag ska vi ha grillfest och det kommer bli den sista helgen som vårt hem kommer att se ut som vi är vana vid. På söndag kommer Mikael och ska hjälpa oss att kolla upp hur man kan göra för att växla av den stolpe som står vid ingången till köket, och som vi vill ta bort innan vi bygger nytt kök. Så då kommer det börja brytas i väggar och sakteligen kommer köket att börja förändras. Jag och Jonny satt och skissade på en ungefärlig tidplan för det jobb vi ska göra och målet är att kök och kakel skall sitta uppe den 1 augusti. Jag funderar på att starta en separat blogg för att lägga ut bilder på hur köksrenoveringen förlöper.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Vad duktig Havanna är som står upp! Lycka till med köksrenoveringen!

Ulrika sa...

Hej! Hälsa Leffe stort grattis från mig. Tala om att han är gulligasste Leffen i stan!

Kram till er alla, Ulrika