fredag 11 februari 2011

Min räddare i nöden!

Jag var beredd på att det skulle bli en massa skottning idag, och när  vaknade var jag lite rädd för att vi inte skulle hinna klart med det innan våra lunchgäster skulle komma. Men jag var inte beredd på att vi skulle vara helt insnöade. Gången framför huset var t.ex. helt försvunnen eftersom det drivit så. Så då bestämde jag mig för att kalla på förstärkning istället. Jag ringde in en granne som brukar skotta i området. En halvimme senare har traktorn rensat av det mesta på går´n. Det känns skönt! Nu behöver jag och Havanna bara fixa lite finlir med spadarna.

Tyvärr så har Vendela fått magsjuka så hon och Erika kan inte komma på lunch idag. Igår fick vi också ställa in våran lekdate med Hilda, eftersom hon fått feber. Stackars småtjejer som är sjuka och tråkigt för oss också, eftersom vi inte får träffas. Nu håller vi tummarna att Sandra iaf kommer att komma idag, som vi planerat.

Inga kommentarer: