måndag 22 mars 2010

Får jag presentera Junior

På uppmaning av Kattis så kommer här lite mer information om Junior. Frågorna var När/Var/Hur?

NÄR: Jag är nu 15:e veckan och vi tror att Junior tänker komma ut i mitten på september. Enlig det ultraljud jag gjorde i januari så uppskattade man förlossningsdatum till den 12:e september. Men eftersom det fortfarande var på ett väldigt tidig stadium i graviditeten så är inte detta datum så exakt. Ni kan se på bilden varför Junior blev kallad "äggulan", det var bara en liten boll där inne, man kunde inte urskilja något annat än en cirkel.

VAR: Junior befinner sig just nu i tryggt förvar inne i min mage, i väntan på att han/hon ska växa på sig tillräckligt mycket för att klara livet utanför den trygga livmodern 

HUR: Jag tror ni vet hur det funkar...

Jobba, hämta på dagis och sedan sno ihop lite middag - det är vad som stod på menyn idag. Idag var första dagen på det vardagspusslande som alla småbarnsföräldrar går igenom när båda jobbar heltid. Min början på detta vardagspussel blev bra, ingen stress och en glad unge som ville följa med mig hem när jag kom på dagis. Och det trots att alla barnen var ute och lekte i klätterställningen när jag kom. Sedan kockade vi tillsammans här hemma och som efterrätt blev det lite dans till Manboy. Erik Saade har hittat till Havannas hjärta och hon uppmanar till att vi ska sätta på "Mambo" på Spotify - igen och igen och igen...

6 kommentarer:

Sara sa...

Man får gratulera till "junior" :) Hoppas graviditeten går bra.
/ Kram Sara

Karolina sa...

Grattis !! Från Karro, Jonas och Frode!

Abbes värld sa...

Grattis var det det du var på bvc och smög om:)

Anonym sa...

Man tackar!!!

/Kattis

Anonym sa...

FIFFIGT! Å junior kommer på min födelsedag! Man tackar! Kram Gika

Elca sa...

Grattis till Junior i magen! Den här gången finns ingen risk att vi ses på BB;)