söndag 13 december 2009

Pepparkakor

Det var länge sedan jag skrev på bloggen och konstigt nog känner man ett stygn av dåligt samvete. Som om det är min plikt att skriva på bloggen, och så ska det ju inte vara. Man ska ju skriva för att man tycker det är kul och inte av någon annan anledning. Å det är ju kul, men ibland så blir det annat som man prioriterar i vardagen och när man sätter sig ner på kvällen så vill man hellre vara soffpotatis än att sätta sig framför datorn. Det har hänt en del sedan jag skrev sist, det största är väll att Jonny fick veta att han är en av dom 137 st som får gå från Metso. Trist - men det kommer att lösa sig. Jonny är iallafall vid mycket gott humör och tar det mycket bra.

Sen så har vi haft julfest på jobbet, en fest som jag såg fram imot men tyvärr missade eftersom jag blev risig av grissprutan. Jag hade verkligen sett fram imot att dansa lite styrdans på jobbet, för festföreningen hade bokat in ett dansband till festen. Men jag åkte hem och lade mig på soffan under en filt istället.

I fredags kom Sandra hit och var med Havanna medan jag jobbade lite (hemifrån). Även fast jag jobbade så blev det en väldigt mysig dag. Sandra och Havanna lekte, dom trivs verkligen ihop dom där två tjejerna, och jag satt vid datorn och knapprade. Först blev jag serverad kaffe när jag satt och jobbade och sedan lagade Sandra lunch åt oss - en riktig dag med vardagslyx! Man blir så glad av dom små sakerna, och det mysigaste var nästan att tjuvkika på tjejerna som triv så bra tillsammans. Havanna blev så förtvivlad när Sandra skulle åka och sträckte sig efter henne och tjöt. Å Sandra blev förtvivlad av det och verkade nästan överväga att stanna kvar. Men hem for hon och vi vinkade länge i fönstret efter henne.

Ikväll har vi bakat pepparkakor och haft luciafika med nybakta kakor och glögg, inte så dumt!

Inga kommentarer: