tisdag 1 december 2009

Dagis

Idag har jag och Havanna varit på besök på dagis. Det var spännande för Havanna att träffa dom andra barnen och utforska vilka leksaker som finns på dagis. Fröknarna verkade trevliga och jag fick lite information om vilka saker som kan vara bra att förbereda innan det är dags att börja. Det var skönt att höra att de tycker det är viktigt med lugna mornar och det var inte så stimmigt som jag hade förväntat mig.

Under kvällen har jag slagit in paket till adventskalendern, än så länge hänger det 14 paket på den kalender som min farmor gjorde åt mig när jag var liten. Nu ska Havanna få den till låns, för det är ju ingen som slår in paket och hänger upp till mej längre. Så då kan jag ju låna ut den! Jag ska kompletera med fler paket allt eftersom, för vissa paket ska bli ätbara och en klapp väntar jag med posten. Det är ett memoryspel med bilder på våra nära och kära. Jag gjorde det på nätet igår och beställde det några minuter över tolv igårkväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fick idag en (som vi tror) önskelista som Havanna skrivit, vi har börjat handla efter listan så gott vi kunnat tolka önskningarna, åtminstone färgerna stämmer med inhandlade saker ( utom trumpeten)
/Farmor&Farfar