tisdag 20 oktober 2009

Vinter påväg

Huu, nu börjar det märkas att vintern är påväg. Det var nog halkigt på vägen i morse när Jonny åkte till jobbet för det var minusgrader och vägen såg blank ut. Men när vi var ute i helgen så lade jag om däcken på båda bilarna så det känns skönt och man känna sig tryggare på vägen. Än så länge har temperaturen bara stigit till 1.7 grader och det ser lite frostigt ut där utanför fönstret. När Havanna börjar blinka med ögonen så ska vi ut och känna på luften. Men än så länge så leker hon så nöjt med sina nya kastruller på spisen. Igår så var jag och gumman ute och rantade på byn hela dagen. Vi började med att hälsa på Stina, där vi var bjudna på lunch och husesyn i deras nya hem. Det roligt att träffas och vi fick god lunch och Havanna lekte med Alfred och Gustavs leksaker. Eftersom Stina skulle jobba på eftermiddagen så var inte pojkarna hemma och kunde leka med lilltjoppa utan dom var på dagis. Men på måndag så kanske vi ska ses hemma hos oss - hela gänget. Jag ska ring runt till mammorna och se om de har möjlighet att komma över på lunch och lek. Stina, Alfred och Gustav kan iallafall komma då, så jag hoppas att de andra inte har nått uppbokat då. När vi varit hos Stina åkte vi in till stan för att träffa Therése. Vi fikade på Afmidor och mamma kom också förbi på en kopp kaffe. Therése verkar dansa mer än någonsin och det märks att hon älskar det! Det låter så härligt, en annan tid i livet ska jag också ta upp dansen. Men just nu skulle jag nog tycka det var mer jobbigt än kul att gå på dans, eftersom jag inte skulle ha särkilt bra kontroll på kropp eller kondition. Dansen måste ju underhållas för att man ska ha någon kontroll och just nu så prioriterar jag annat i mitt liv. Innan vi åkte hem så svängde vi in på leksaksbutiken och köpte några kastruller som passar till den nya spisen. Men idag ska vi bara vara hemma, när det är dags för Havannas lur ska vi gå ut på promenad och sedan tänkte jag att vi skulle vara ute ett tag. Vi får klä på oss så vi kan njuta av den härliga höstluften ett bra tag. Igår började jag fundera på jul och vad som skall planeras och förberedas inför advent och julafton. Det känns kul och spännande att introducera Havanna i jultraditionerna. I år är hon ju lite större och kan delta i julstöket - vad kul det ska bli!

Inga kommentarer: