söndag 25 oktober 2009

Block och kritor

Förväntningarna var för stora på den amerikanska äppelpajen, den fick godkänt men inte någon guldstjärna. Jag hade förväntat mig lite mera smak eftersom det var både kanel, ingefära och citronsaften blandat med äpplena och pajskalet var också ganska trist. Nästa gång får det bli ett annat recept. Eftersom vi varit inne så mycket i helgen så har vi bland annat ritat en del. Det är inget som jag gjort tillsammans med Havanna förut, men det kommer det nog bli en del av framöver - för det är ju himla kul! På förmiddan var vi ut en liten sväng, men det regnade ett fint, fint regn över oss. Så vi blev ganska fort blöta. Jag och Havanna satte upp fågelbordet och Jonny bytte olja på Mitsubishin. Fågelbordet blev mycket uppskattat av småfåglarna, det blev party där omedelbums. Vi kunde titta på en hel flock med fåglar som mumsade på frön under tiden vi åt mellis. När vi hade fikat klart så gick vi ned och värmde upp oss i bastun, inte så dumt!

1 kommentar:

Sandra sa...

Äppelpajen ser helt fantastisk ut! Det kurrar i min mage =)