söndag 24 maj 2009

Framsteg

I onsdagskväll fick vi besök av Farmor Ann-Sofie och Faster Elin. Dom har varit här tills idag och sitter just nu på flyget mellan Kramfors - Gällivare. Under veckan/helgen har vi hållit på med köksrivning. Elin & Ann-Sofie har varit med Havanna så vi har kunnat jobba på. I lördag så rev Jonny ut flera överskåp och vi gipsade väggarna på ena väggen i köket. Jag körde ett lass sopor till tippen så vi slipper få ett så stort berg här hemma. Det är ju skönt om man får undan skräpet allt eftersom släpvagnen blir fylld.

Idag har rivningen fortsatt och Jonny håller i skrivand stund fortfarande på att greja i köket. Mamma kom förbi på förmiddagen och stannade till i eftermiddag. Hon hade varit uppe Ramsele och hälsat på kompisar, varit i stugan och åkt till Hammerdal och hälsat på Pia. Det är synd att mamma inte har någoon dragkrok på sin bil, för då hade hon kunnat ta med min cykel hit från stugan. Jag har varit sugen på att åka ut och cykla i ett par veckor nu, och jag vill ha min egen gamla cykel med stora däck och underbar sadel. Man sittar rak och knak i ryggen när man cyklar fram på gröna faran - man känner sig som Hedvig i barnprogramet "Från A till Ö - en resa orden runt". Ni vet den gamla klassikern med ugglan Helge på taket och Hedvig som fick lång näsa när hon ljög. Jag vill svischa fram på min gamla cykel med Havanna där bak. Men tyvärr så dröjer det nog ett tag till innan det blir verklighet. Här kommer några kort som visar hur det går med vårt köksprojekt.
Köket 090505
Köket 090523 - adjö mörka furutak, nu kan det inte sluka allt ljus längre

Köket i förmiddags

Köket för några minuter sedan

1 kommentar:

Sandra sa...

Gu vad lik hon börjar bli Jonny! Fast mycket sötare förstås =)